Columna

Això per què passa en una persona aparentment sana?

Els osteòpates considerem i estudiem la totalitat del cos del pacient. Durant la nostra exploració, en un cas concret de dolor lumbar o cervical, trobarem diverses zones de tensió i mala funció, aparentment no relacionades amb el dolor del pacient. Cadascuna d’aquestes tensions poden ser ben tolerades i que el pacient no sigui conscient d'elles. Però l'efecte combinat de totes elles, pot reduir la capacitat del cos per tolerar tensions afegides.

Tornant a la pregunta anterior: Perquè un pacient pot provocar-se un espasme o una disfunció a l'esquena simplement ajupint-se o fent una tasca quotidiana?

Un cas hipotètic podria ser:
La combinació d'una mala postura amb espatlles encorbades obliga a la musculatura del coll d’una persona a tenir un augment de to i això fa que pateixi una incomoditat permanent. Aquesta condició s'agreujarà si la persona té un to muscular deficient de la musculatura postural abdominal i de la part baixa de l'esquena. Aquesta persona a més va patir una caiguda sobre un genoll que va causar una torsió a través de les articulacions de la pelvis i la zona lumbar. L’estrès emocional pot produir tensió a l'àrea del diafragma i limitar la capacitat del pacient per prendre una respiració profunda. Si aquests factors es combinen, el simple acte d'ajupir-se per recollir alguna cosa pot provocar l'inici d'un quadre de dolor lumbar.

Tenim dos objectius durant el nostre diagnòstic i tractament:

• Identificar i tractar la causa del dolor (per exemple espasme muscular, disfunció articular, patologia del disc intervertebral, etc).
  • Comprendre per què l'esquena ha estat vulnerable a aquest episodi i millorar la mecànica de la columna vertebral, de manera que serà menys probable que es repeteixi en el futur.

A la consulta acostumem a escoltar els nostres pacients explicant-nos que un dia, un moviment simple de flexió recollint alguna cosa o fent una tasca quotidiana li va causar un dolor agut i l’inici del mal d’esquena...

En què consisteix el tractament osteopàtic?
Utilitzem les nostres mans per examinar les zones de tensió en els músculs i lligaments o àrees de rigidesa vertebral o inestabilitat de l'articulació. S'utilitzen diferents tècniques per alliberar les zones de tensió o rigidesa, recuperant l'equilibri i la flexibilitat de tot el sistema músculo-esquelètic.

Quan consultar-nos?
És millor prevenir que curar. És millor consultar-nos abans que el mal d'esquena s’agreugi. En la majoria de casos és més fàcil tractar el mal d'esquena en les seves primeres etapes; d’aquesta manera aconseguirem minimitzar la tensió sobre les articulacions i els discs de la columna vertebral.

Estem preparats per tractar totes les articulacions del cos, avaluant l'estructura i funció del cos de manera integral.